★ ★🍀 Látkové pleny 🍀★ ★

Dětské pleny z bio bavlny a bambusu

Není to tak dávno, kdy naše děti byly malé. Látková plena se stala nedílnou součástí naší domácnosti. Pleny jsme sice nepoužívali k jejich prvotnímu účelu, ale našlo se mnoho jiných způsobů, jak ji využít. I my jsme se nechali přesvědčit lehkostí používání jednorázových plen. Nelákaly mě hory špinavých plen, neustálé praní, věšení a žehlení. Nicméně látkové plny jsme úplně nezavrhli.

Asi neznám nic, co by lépe sálo a přitom bylo tak citlivé k pokožce a příjemné na dotek. Z tohoto důvodu jsme tetra plenu používali jako osušku. Je tak akorát veliká a miminko do ní krásně zabalíte. Klasická plena výborněí posloužila jako protisluneční clona. Zakryla jsem boudičku a mimčo mělo pokoj od sluníčka i okolí. V kočárku bylo šero a mé děti lépe usínaly.

No a samostatnou kapitolou bylo, když se děti učily samostatně jíst. Kdo to zažil, chápe. Když nesete dětem jídlo, je všude čisto. Když "dojí", můžete začít uklízet. Jídlo je všude. Na stole, na zemi, na židličce a hlavně na dítěti. A ten malý dareba má radost z toho, jak kolem něj kmitáte. Naštěstí to trvá jen chvíli. Ale v téhle etapě je látková plena nenahraditelná.

Když píšu tyhle řádky, úplně vidím dceru, která si talíř po rizotu dala na hlavu, samozřejmě ho obrátila a přišlo jí to velmi zábavné. Chvíli jsem byla v šoku, pak jsem jí vynadala a pak se tomu smála. Člověk se na ní nemohl dlouho zlobit. Vzala jsem košťátko, spadanou rýži smetla. Dceru i její okolí jsem umyla mokrou plenou, převlékla ji, oblečení hodila do pračky a bylo po katastrofě.

Tím jsem se dostala ke způsobu použití, který byl pro mě nejdůležitější. Látkovou plenou jsem děti utírala od čehokoli. Plenu jsem měla vždy po ruce a zachránila nejedno neštěstí a mě ušetřila mnoho práce.

No a samozřejmě látkové pleny jsou určeny k zachycení uniklé moči a stolice. Dnes si maminky mohou vybrat mezi jednorázovými, látkovými a moderními látkovými plenami. Přebalování s jednorázovými plenami je nejjednodušší, ale také nejdražší. Ani se to nezdá, pleny se kupují průběžně, ale v součtu je zaplacená částka ohromná. A v neposlední řadě jsou jednorázové papírové pleny velikou ekologickou zátěží. Vždyť jedna plena se rozkládá asi 500 let. U dětí s citlivější pokožkou mohou vyvolat alergii.

Zato moderní látkové pleny životní prostředí tolik nezatěžují, ale počáteční investice je veliká, to mnoho rodičů odradí.

Klasické látkové pleny mají mnoho výhod. Jsou šetrné k životnímu prostředí, k vaší peněžence i k pokožce dítěte. Pokud vyhodíte bavlněnou plenu, její rozklad trvá jen asi 6 měsíců. Pleny se po vyprání dají používat opakovaně a tím jsou velmi levné. Větší vrstva složených plenek podporuje zdravý vývoj kyčlí děťátka. Látkové pleny jsou vyrobené z nezávadných materiálů a mají skvělou savost a jsou velmi jemné. Látkové pleny nevyvolávají žádné alergie.

Můžeme vám nabídnout pleny ze tří materiálů:
1.Jako první je použita 100% přírodní bavlna. Dají se dezinfikovat v pračce na 95°C a žehlením.
2.Kombinace 70% bambusové viskózy a 30% bavlny - osušky 90x100 cm nebo pleny 70x70 cm v kombinaci 40% bambusové viskózy a 60% bavlna. Tyto pleny vynikají ještě větší savostí.
3.A konečně BIO bavlna, při jejím pěstování nejsou používány pesticidy a jsou zachovávány eticky čisté normy. Celý proces od semínka až k pleně je velmi šetrný. BIO bavlna je velmi jemná i k citlivé pokožce.

Takže ať již myslíte na přírodu nebo vaši peněženku, jsou látkové pleny výbornou volbou.










🔴 --------- Prosíme o sdílení, děkujeme --------- 🔴

Komentáře